Sorry Mark

Mark - Landlord
Lite historia om vår vaktmästare Mark.

Mark är född i Skottland och emigrerade till Amerikat ungefär samtidigt som
Agust Strindberg satt och slipade på Utvandrarna. (Mitten av 1800-talet).
Mark visar prov på gammaldagsa arbetsrutiner då han tycks jobba sju dagar i veckan,
12 timmar om dagen. Han är också innehavare av världsrekordet, "längsta stubin" då
han gång på gång är tvungen att avbryta våra fester mitt under natten.
Nästa morgon är han lika glad igen. Minne som en guldfisk, går ett talespråk.
Mark blir aldrig arg, nästan aldrig! Vilket får mig och tänka på en speciell incident som
skedde här om dagen.

Vi på Chapala Street annordnade som vanligt en liten förfest och allt rullade fint
och kontrollerat. Planen var att sedan åka till Isla Vista och fortsätta festandet där.
Så blev inte fallet. Vi stannade kvaroch mer folk annlände. Klockan 10:00 pm ska
det vara tyst. Jag tror klockan var runt 12 när Mark forserade in spritt språngande
vrålförbannad. NOOO PATII, TURN OF THE MUSIC NOOOOOW!
Tystnaden som följde påminde om Özz Nûjens skämt om svarta, som han drog inför den
Nigrianska Föreningen i Rinkeby. Vi var chockade, Mark var verkligen arg!!

Jag gick ut och pratade lite med Mark. Han hade äntligen fått en ledig dag av sin manager
och då träffaten tjej ute på någon pub. Polis och grannar hade ring och han var tvungen att
lämna henne. Det finns inga ord för vårt medlidande. Vi hade cock blockat vår käre
vaktmästare!!

Mark, We are so sorry!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0